Locaties.nl is vernieuwd!

Dankzij de input van zakelijke opdrachtgevers en locatiehouders hebben we een website kunnen neerzetten die nóg overzichtelijker is, met beter gerangschikte informatie, grotere foto’s, uitgebreide zaaloverzichten en efficiëntere zoekfilters.

Bij de ontwikkeling van Locaties.nl stond één vraag centraal: Hoe kunnen we zakelijke opdrachtgevers beter helpen in de zoektocht naar de juiste meeting of eventlocatie? Vorige week ging het vernieuwde Locaties.nl live. Met succes. In de eerste week steeg het aantal paginaweergaven met 10,45 procent en nam het aantal pagina’s dat bezocht werd per sessie toe met 19,58 procent. Ook liet men zich langer inspireren en informeren: het bezoek aan de website duurde gemiddeld 15 procent langer.

Meer beeld en emotie

Uit onze locatieonderzoeken van de afgelopen jaren blijkt dat zakelijke opdrachtgevers erg visueel zijn ingesteld: 81% van de bezoekers bekijkt eerst de foto’s van een locatie. Dus nemen de foto’s een groter en prominentere plek in op onze website. We moeten zakelijke opdrachtgevers namelijk een zo goed mogelijk beeld geven van elke locatie, dat is de uitdaging van Locatiehouders en High Profile Locaties samen.

Gedetailleerd zaaloverzicht

Daarnaast is het belang van een goed zaaloverzicht erg belangrijk voor 87% van onze bezoekers en ook dit hebben we verbeterd in de nieuwe website. Het is nu dus mogelijk om iedere ruimte apart te presenteren met gedetailleerde informatie over de ruimte en waar deze nou het meest geschikt voor is.

Persoonlijk

Het zal je misschien verbazen, maar de ‘over ons’ pagina van je eigen website is waarschijnlijk een van de meest bezochte en hierdoor ook belangrijkste pagina’s op je eigen website. En dat is op zich niet zo vreemd, want je kunt hier tonen wie je bent. Hierdoor maak je duidelijk dat er iemand van vlees en bloed achter de locatie zit.

“Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven”

In de vernieuwde website willen we ook meer nadruk leggen op het persoonlijke aspect en daarom bieden we jou de mogelijkheid om iemand van de Sales afdeling voor te stellen aan deze zakelijke opdrachtgevers van Locaties.nl. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat bezoekers een positiever gevoel krijgen bij een website als ze foto’s van gezichten zien. Ook tonen A/B testen aan dat deze foto’s zorgen voor meer conversie.

Relevantie als toverwoord

De beste manier om de opdrachtgever te helpen met het vinden van de juiste locatie is door de zoekresultaten zo persoonlijk en relevant mogelijk te maken. Wij werken daarom aan een website waarop iedereen gemakkelijk en intuïtief de ideale locatie kan vinden. We worden uitgedaagd om steeds de beste resultaten te tonen en maximaal relevant te zijn. We werken toe naar een toekomst waarin een opdrachtgever steeds beter in staat is om de juiste locatie te vinden.

Uiteraard zijn wij heel trots op het resultaat, maar: we zien dit niet als eindstation, we blijven vernieuwen, innoveren. Zo zullen we komende periode gefaseerd nog meer verbeteringen en vernieuwingen doorvoeren aan de website.